Friday 8 June 2012

Karangan Tingkatan 3: Aktiviti Sempena Pesta Flora




Pesta flora merupakan program tahunan yang telah diadakan di negara kita. Pelbagai aktiviti boleh diadakan untuk menarik minat orang ramai datang menjayakan program tersebut.
            
                     Pertunjukkan menggubah bunga merupakan aktiviti yang mendapat perhatian  kaum wanita khususnya suri rumah tangga.  Dalam pertunjukkan tersebut, seorang penggubah bunga yang berpengalan telah member tunjuk ajar  kepada golongan wanita teknik menggubahn bunga yang betul dan menarik. Pertandingan orkid turut diadakan. Pertandingan tersebut telah mendaapat sambutan yang begitu memberangsangkan. Orang ramai dapat menyaksikan pelbagai jenis orkid yang cantik dan subur dalam pertandingan tersebut.
            
                         Pesta flora turut mempamerkan perarakan kereta berhias yang mewakili pelbagai jabatan sama ada kerajaan mahupun swasta. Pelbagai kenderaan dihias dengan bunga-bungaan yang unik. Orang ramai begitu teruja dengan kreativiti yang dipertontonkan oleh pemilik kenderaan tersebut.

                      Konklusinya, pesta flora perlu diadakan pada setiap tahun sebagai satu cara untuk memupuk minat dan cinta terhadap flora .
                                                                                                                      ( 129 patah perkataan )

No comments:

Post a Comment